Korzystanie z witryny Elektronicznej Rejestracji Kandydatów UJ oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookiesZaakceptuj i zamknij X

Uniwersytet Jagielloński

Elektroniczna Rejestracja Kandydatów

Karta studiów – nabór na rok 2019/2020

oferta studiów oraz zasady kwalifikacji dla cudzoziemców, czyli osób nieposiadających polskiego obywatelstwa

Kierunek
Business and Finance Management
Poziom studiów
drugiego stopnia
Forma studiów
stacjonarne
Numer naboru
trzeci
Wydział
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
Języki wykładowe
angielski
Rejestracja oraz wnoszenie opłat rekrutacyjnych od 17.05.2019 od godz. 12:00 do 04.07.2019
Potwierdzanie rejestracji
Ustalenie ostatecznej listy kan­dydatów uwzględnianych w po­stępowaniu kwali­fikacyjnym w oparciu o wniesione opłaty rekrutacyjne i dokumenty wy­magane przy rejestracji.

do 09.07.2019,  do godz. 12:00
Egzaminy od 15.07.2019 do 16.07.2019

Ważne: jeśli bierzesz udział w rekrutacji na kilka kierunków studiów, gdzie prowadzone są egzaminy wstępne, pamiętaj, że terminy tych egzaminów mogą się pokrywać, szczególnie w przypadku, kiedy są organizowane przez różne zespoły egzaminacyjne. Nie będziemy mogli zorganizować dla ciebie egzaminów w innym terminie.
Ogłoszenie listy rankingowej18.07.2019
Wpisy na studia
Kandydaci przyjęci powinni dokonać wpisu w ściśle wyznaczonym terminie, dostępnym po zalogowaniu do indywidualnego konta ERK w karcie rejestracji w zakładce "wymagane dokumenty" po zatwierdzeniu formularza "dane do wpisu". Niedokonanie wpisu w wyznaczonym terminie będzie skutkować nieprzyjęciem na studia.

od 19.07.2019 do 29.07.2019

Formalne warunki wstępne

Do podjęcia studiów upoważnione są osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych (co najmniej licencjata) na dowolnym kierunku.

Wynik kwalifikacji

Podstawą ustalenia listy rankingowej kandydatów jest wynik rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzającej predyspozycje do podjęcia studiów.

Limit miejsc
24
Minimalna liczba osób wpisanych wymagana do uruchomienia studiów
30
Podana wyżej minimalna liczba osób wpisanych wymagana do uruchomienia studiów dotyczy wszystkich kandydatów, w tym również obywateli polskich.
Liczba semestrów
4

Opis programu

Studia II stopnia na kierunku zarządzanie, specjalność Business and Finance Management rozwijają kompetencje niezbędne do podjęcia pracy zawodowej na stanowiskach specjalistycznych, kierowniczych w systemie zarządzania, menedżerów średniego i wyższego szczebla oraz analityków, doradców i konsultantów w organizacjach o charakterze gospodarczym lub publicznym, a także do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. W sposób szczególny przygotowują do podejmowania pracy w podmiotach związanych z kapitałem zagranicznym, zarówno z uwagi na wykładowy język angielski, jak i dzięki kształceniu umiejętności swobodnego poruszania się w światowej przestrzeni społeczno-gospodarczej. Studia te przeznaczone są dla absolwentów studiów I lub II stopnia w zakresie zarządzania, ekonomii, finansów, wydziałów inżynieryjno-ekonomicznych, prawa i administracji, psychologii, socjologii oraz innych.

Program studiów

Szczegółowy opis programu studiów znajduje się na stronach: www.econ.uj.edu.pl

Indywidualizacja programu kształcenia oparta jest o jego dostosowywanie do zmieniających się potrzeb życia społeczno-gospodarczego oraz oczekiwań studentów wynikających ze zmieniającego się rynku pracy i uwzględnianiu w programie kształcenia treści poświęconych aktualnym, najważniejszym problemom gospodarczym współczesnego świata oraz propozycjom ich rozwiązywania.

Do podjęcia studiów konieczna jest znajomość języka angielskiego.

Łączna minimalna liczba punktów ECTS przewidziana programem studiów wynosi 120. Suma punktów z wszystkich przedmiotów obligatoryjnych wynosi 94.

Studencki ruch naukowy

W Katerze Zarządzania w Turystyce działają dwa koła naukowe: TKN Horyzont ukierunkowane na zarządzanie w turystyce oraz KN Managerów Sportu powiązane z zarządzaniem w sporcie. W Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania działa Koło Naukowe STRATEG, które pomaga studentom w zdobyciu doświadczenia z dziedziny zarządzania m.in. poprzez aktywną współpracę ze studentami Koła Naukowego Heller Farkas z Węgier, organizowanie konferencji, szkoleń, warsztatów i spotkań z przedstawicielami biznesu. Działalność w kołach naukowych daje studentom unikalną możliwość udziału w licznych i oryginalnych projektach, również międzynarodowych, oraz umożliwia prowadzenie współpracy z firmami, w których członkowie Kół będą mogli zdobywać doświadczenie zawodowe.

Profil absolwenta

Absolwent posiada zaawansowaną, specjalistyczną wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu nauk o zarządzaniu i nauk pokrewnych, szczególnie dotyczącą istoty prawidłowości i problemów funkcjonowania przedsiębiorstw i instytucji sektora publicznego. Absolwent posiada umiejętności krytycznej analizy, interpretacji i oceny zjawisk i procesów zarządzania w różnej skali, oceny wpływu otoczenia na te zjawiska (procesy) oraz przygotowania i podejmowania decyzji zarządczych, zwłaszcza strategicznych. Potrafi zorganizować pracę zespołową i kierować zespołami oraz skutecznie komunikować się, negocjować i przekonywać, przy biegłej znajomości języka angielskiego. Absolwent zdobędzie przygotowanie do pracy na stanowiskach: specjalistycznych w systemie zarządzania, menedżerów średniego i wyższego szczebla, doradców i konsultantów w organizacjach o charakterze gospodarczym lub publicznym, a także do prowadzenia własnej działalności. W sposób szczególny został przygotowany do podejmowania pracy w podmiotach związanych z kapitałem zagranicznym.

Ścieżki rozwoju zawodowego

Po ukończeniu specjalności Business and Finance Management absolwent będzie przygotowany do wykonywania pracy menedżera-specjalisty na stanowiskach średniego i wyższego szczebla w prywatnych sektorach gospodarki oraz administracji państwowej. Może pełnić funkcję samodzielnych specjalistów (np. analityków, doradców). Będzie także posiadał niezbędną wiedzę i umiejętności do samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej oraz umiejętności swobodnego poruszania się w światowej przestrzeni społeczno-gospodarczej.

Możliwość podjęcia dalszych studiów

Absolwent specjalności Business and Finance Management jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia oraz studiów podyplomowych z zakresu nauk społecznych i pokrewnych. Poza tym absolwenci specjalności mają przygotowanie umożliwiające kontynuację kształcenia umożliwiającego zdobywanie uprawnień niezbędnych do wykonywania zawodu w ściśle określonej specjalizacji.

Znajomość języków

Absolwent ukończy studia ze znajomością języka angielskiego biznesowego na poziomie biegłości C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy z uwzględnieniem słownictwa specjalistycznego z zakresu zarządzania.

Dokumenty wymagane do potwierdzenia rejestracji

Wszyscy kandydaci w celu potwierdzenia rejestracji zobowiązani są złożyć następujące dokumenty:
  • skan podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z indywidualnego konta ERK kandydata i podpisanego,
  • skan dyplomu ukończenia studiów wyższych uprawniającego do podjęcia studiów drugiego stopnia.
    Jeżeli dyplom został uzyskany poza Polską i brak na nim informacji o uprawnieniu do kontynuowania kształcenia w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która dyplom wydała, kandydat zobowiązany jest dołączyć skan potwierdzenia tego uprawnienia.
    Jeżeli w terminie rejestracji kandydat nie posiada jeszcze wydanego dokumentu dyplomu, przedstawia skan wydanego przez uczelnię zaświadczenia potwierdzającego uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia w państwie, w którego systemie działa ta uczelnia.,
  • dokumenty przesyłane podczas rejestracji na studia w postaci skanów muszą być przysyłane w postaci jednego, scalonego pliku,
  • do każdego dokumentu, który został sporządzony w języku innym niż polski lub angielski, należy dołączyć skan poświadczonego tłumaczenia na język polski lub angielski. Przez tłumaczenie poświadczone rozumie się tłumaczenie uwierzytelnione przez:
    • osobę wpisaną przez Ministra Sprawiedliwości na listę tłumaczy przysięgłych lub
    • osobę zarejestrowaną jako osoba pełniąca funkcję odpowiadającą funkcji tłumacza przysięgłego w Polsce w państwie członkowskim Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii, Liechtensteinie lub Szwajcarii, lub
    • konsula RP właściwego dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie prawnym wydano dokument, lub
    • akredytowane w Polsce przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa, na którego terytorium lub w którego systemie prawnym wydano dokument
    .

Dokumenty wymagane przy wpisie

Wszyscy kandydaci dokonując wpisu na studia zobowiązani są złożyć następujące dokumenty:
  • oryginał podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z indywidualnego konta ERK kandydata i podpisanego, którego skan był przesłany na etapie rejestracji,
  • kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych uprawniającego do podjęcia studiów drugiego stopnia – z oryginałem do wglądu.
    Dyplom uzyskany poza Polską powinien być opatrzony apostille lub poddany legalizacji, lub należy do niego dołączyć pisemne oświadczenie o dostarczeniu apostille lub legalizacji w terminie do 25 września 2019 roku.
    Jeżeli w dyplomie brak jest informacji o uprawnieniu do kontynuowania kształcenia w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która dyplom wydała, kandydat zobowiązany jest dołączyć potwierdzenie tego uprawnienia.
    Jeżeli w terminie wpisu kandydat nie posiada jeszcze wydanego dokumentu dyplomu, przedstawia wydane przez uczelnię zaświadczenie potwierdzające uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia stopnia w państwie, w którego systemie działa ta uczelnia oraz pisemne oświadczenie o dostarczeniu kopii dyplomu z oryginałem do wglądu w terminie do 25 września 2019 roku.,
  • kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego, z wyłączeniem tych osób, których znajomość języka angielskiego została potwierdzona w trakcie egzaminu – z oryginałem do wglądu,
  • fotografia o wymiarach 35 mm x 45 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle,
  • podczas wpisu na studia kandydat okazuje do wglądu własny dokument tożsamości. Pełnomocnik reprezentujący kandydata okazuje do wglądu własny dokument tożsamości oraz kopię dokumentu tożsamości kandydata,
  • do każdego dokumentu, który został sporządzony w języku innym niż polski lub angielski należy dołączyć oryginał poświadczonego tłumaczenia na język polski lub angielski. Przez tłumaczenie poświadczone rozumie się tłumaczenie uwierzytelnione przez:
    • osobę wpisaną przez Ministra Sprawiedliwości na listę tłumaczy przysięgłych lub
    • osobę zarejestrowaną jako osoba pełniąca funkcję odpowiadającą funkcji tłumacza przysięgłego w Polsce w państwie członkowskim Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii, Liechtensteinie lub Szwajcarii, lub
    • konsula RP właściwego dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie prawnym wydano dokument, lub
    • akredytowane w Polsce przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa, na którego terytorium lub w którego systemie prawnym wydano dokument
    ,
  • w przypadku wpisu korespondencyjnego: pisemne oświadczenie o doręczeniu do wglądu oryginałów dokumentów wymaganych przy wpisie w terminie do 25 września 2019 roku,
  • kopie pozostałych dokumentów przesyłanych elektronicznie na etapie rejestracji – z oryginałami do wglądu.
Kandydaci nieposiadający obywatelstwa polskiego  zobowiązani są dostarczyć  dodatkowo następujące dokumenty:
  • jeżeli kandydat jest kierowany na studia decyzją ministra: imienne skierowanie wydane przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej lub inną jednostkę upoważnioną przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
    Jeżeli w terminie wpisu kandydat nie posiada skierowania, przedstawia pisemne oświadczenie o jego doręczeniu w terminie do 25 września 2019 roku,
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie:
    • polisy ubezpieczenia zdrowotnego na okres kształcenia w Polsce lub
    • Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego, lub
    • powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego (polski Narodowy Fundusz Zdrowia), lub
    • potwierdzenie pokrycia przez ubezpieczyciela kosztów leczenia na terytorium Polski na minimalną kwotę 30 000 euro
    – z oryginałem do wglądu.
    Jeżeli w terminie wpisu kandydat nie posiada takiego dokumentu, przedstawia pisemne oświadczenie o dostarczeniu jego kopii wraz z oryginałem do wglądu w terminie do 25 września 2019 roku.

Opłata rekrutacyjna

Jest opłata rekrutacyjna
tak
Wysokość opłaty
85,00 PLN / 20,00 EUR / 22,00 USD
Kandydat wybiera walutę podczas rejestracji. Raz wybranej waluty nie można zmienić.

Po dokonaniu rejestracji generowany jest unikatowy numer rachunku bankowego, który służy wyłącznie do wnoszenia opłaty rekrutacyjnej za tę rejestrację. Nie należy wnosić na niego żadnych innych opłat (np. czesnego, opłaty za legitymację). Numer rachunku jest dostępny po zalogowaniu w karcie rejestracji.

Najszybszą metodą płatności jest płatność online Paybynet, dostępna w przypadku wybrania płatności w złotówkach (PLN) – sprawdź, jakie banki są obsługiwane ». Zachęcamy również do dokonywania wpłat przelewem internetowym, bankowym lub bezpośrednio w Banku PEKAO S.A., księgowanych szybciej niż opłaty wykonywane na poczcie lub innymi metodami.

Wszystkie koszty manipulacyjne ponosi kandydat, w tym opłaty związane ze zwrotem lub przeksięgowaniem błędnie wpłaconych środków.

Dokonując wpłaty w banku zagranicznym należy przed numerem rachunku dodać kod SWIFT: PKOPPLPW.

Opłata za studia

Studia płatne
tak
Opłata za studia
13200 PLN / pierwszy rok

Szczegółowe informacje o opłacie:
  • opłata za 1. rok studiów: 13200 PLN
  • opłata za 2. rok studiów: 13200 PLN

Opłata za studia wnoszona jest w 2 ratach.

W przypadku osób przyjętych na pierwszy rok studiów pierwszą ratę wysokości 1/2 opłaty za pierwszy rok studiów należy wnieść do 7 dni od dokonania wpisu na studia lub w terminie ustalonym przez jednostkę prowadzącą studia. Kolejną ratę należy wnieść do dnia 15 lutego. Kolejną ratę należy wnieść do dnia 15 lutego.

W przypadku kolejnych lat studiów pierwszą ratę w wysokości 1/2 opłaty za dany rok studiów należy wnieść w terminie do dnia 15 października. Kolejną ratę należy wnieść do dnia 15 lutego.


Jednostka prowadząca nabór na studia

Poniżej znajdują się dane kontaktowe jednostki, która udziela szczegółowych informacji oraz zajmuje się sprawami administracyjnymi związanymi z procesem naboru na te studia.
Rozwiń »

Jednostka prowadząca wpisy na studia

Poniżej znajdują się dane kontaktowe jednostki, która prowadzi wpisy na studia dla kandydatów przyjętych na te studia.
Zwiń »
Adres
Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania
ul. Łojasiewicza 4, pok. 2.322
30-348 Kraków
Numer telefonu stacjonarnego
+48 12 664 56 82
Fax
+48 12 664 58 57
Adres e-mail
bfm@uj.edu.pl
Strona WWW
www.econ.uj.edu.pl
Godziny otwarcia sekretariatów prowadzących wpisy na studia
19 lipca: 10:00–14:00
22 lipca: 10:00–14:00
23 lipca: 10:00–14:00
24 lipca: 10:00–14:00
25 lipca: 10:00–14:00
26 lipca: 10:00–14:00
29 lipca: 10:00–14:00

Uwaga!

Kandydat ma obowiązek dokonać wpisu w ściśle wyznaczonym terminie opublikowanym w jego indywidualnym koncie ERK. Szczegółowe informacje o miejscu, wyznaczonym dniu i możliwych godzinach dokonania wpisu dostępne są po zalogowaniu do indywidualnego konta ERK w karcie rejestracji w zakładce "wymagane dokumenty" po zatwierdzeniu formularza "dane do wpisu". Niedokonanie wpisu w wyznaczonym terminie będzie skutkować nieprzyjęciem na studia.