Korzystanie z witryny Elektronicznej Rejestracji Kandydatów UJ oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookiesZaakceptuj i zamknij X

Uniwersytet Jagielloński

Elektroniczna Rejestracja Kandydatów

Karta studiów – nabór na rok 2017/2018

dla obywateli polskich oraz osób nieposiadających obywatelstwa polskiego, ale ubiegających się o przyjęcie na studia na zasadach obowiązujących obywateli polskich

Kierunek
European Studies
Specjalność
European Politics and Society in a Global Context
Typ studiów
pierwszego stopnia
Tryb studiów
stacjonarne
Numer naboru
trzeci
Wydział
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
Języki wykładowe
angielski

Rekrutacja na te studia będzie prowadzona do wypełnienia limitu przyjęć lub do zakończenia ostatniego naboru.

Informację o terminach kolejnych naborów znajdziesz na stronie www.rekrutacja.uj.edu.pl.

Rejestracja oraz wnoszenie opłat rekrutacyjnych od 20.04.2017 od godz. 12:00 do 13.06.2017
Potwierdzanie rejestracji
Ustalenie ostatecznej listy kan­dydatów uwzględnianych w po­stępowaniu kwali­fikacyjnym w oparciu o wniesione opłaty rekrutacyjne i dokumenty wy­magane przy rejestracji.

do 21.06.2017
Wprowadzanie do systemu ERK osią­gnięć w olimpia­dach i konkursach do 13.06.2017
Ogłoszenie listy rankingowej30.06.2017
Wpisy na studia
Kandydaci przyjęci powinni dokonać wpisu w ściśle wyznaczonym terminie, dostępnym po zalogowaniu do indywidualnego konta ERK w karcie rejestracji w zakładce "wymagane dokumenty" po zatwierdzeniu formularza "dane do wpisu". Niedokonanie wpisu w wyznaczonym terminie będzie skutkować nieprzyjęciem na studia.

od 03.07.2017 do 14.07.2017

Kryteria formalne

Do podjęcia studiów upoważnione są osoby posiadające świadectwo dojrzałości albo inny dokument uznany za równoważny polskiemu świadectwu dojrzałości.

Dodatkowym kryterium formalnym jest udokumentowana znajomość języka angielskiego na poziomie określonym w rozporządzeniu MNiSW (z wyłączeniem osób, których język angielski jest językiem ojczystym lub jeśli nauka w szkole średniej odbywała się w języku angielskim) lub uzyskanie potwierdzenia z jednostki prowadzącej studia, że stopień znajomości języka pozwala na podjęcie studiów. Listę wybranych dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego, akceptowanych w Uniwersytecie Jagiellońskim, znaleźć można na stronie Rekrutacji na studia www.rekrutacja.uj.edu.pl w części Pliki do pobrania.

Wynik kwalifikacji

Lista rankingowa utworzona zostanie na podstawie kolejności rejestracji wy­zna­cza­nych datą i godziną wybrania przez kandydata opcji „Zarejestruj się”, zgodnie z harmonogramem rejestracji na studia.

Olimpiady ogólnopolskie

Poniższa tabela przedstawia sposób uwzględniania w postępowaniu kwalifikacyjnym na te studia osiągnięć w eliminacjach stopnia centralnego olimpiad ogólnopolskich.

nazwa olimpiadyosiągnięcia dające kandydatowi pierwszeństwo na liście rankingowej
Olimpiada Artystyczna: Sekcja Muzykifinalista, laureat
Olimpiada Artystyczna: Sekcja Plastykifinalista, laureat
Olimpiada Biologicznafinalista, laureat
Olimpiada Chemicznafinalista, laureat
Olimpiada Filozoficznafinalista, laureat
Olimpiada Fizycznafinalista, laureat
Olimpiada Geograficznafinalista, laureat
Olimpiada Historycznafinalista, laureat
Olimpiada Informatycznafinalista, laureat
Olimpiada Języka Angielskiegofinalista, laureat
Olimpiada Języka Białoruskiegofinalista, laureat
Olimpiada Języka Francuskiegofinalista, laureat
Olimpiada Języka Hiszpańskiegofinalista, laureat
Olimpiada Języka Łacińskiegofinalista, laureat
Olimpiada Języka Niemieckiegofinalista, laureat
Olimpiada Języka Rosyjskiegofinalista, laureat
Olimpiada Literatury i Języka Polskiegofinalista, laureat
Olimpiada Matematycznafinalista, laureat
Olimpiada Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnymfinalista, laureat
Olimpiada Wiedzy Ekonomicznejfinalista, laureat
Olimpiada Wiedzy Elektrycznej i Elektronicznejfinalista, laureat
Olimpiada Wiedzy Geodezyjnej i Kartograficznejfinalista, laureat
Olimpiada Wiedzy Technicznejfinalista, laureat
Olimpiada Wiedzy i Umiejętności Budowlanychfinalista, laureat
Olimpiada Wiedzy o Żywieniu i Żywnościfinalista, laureat
Europejska Olimpiada Społeczno-Prawnafinalista, laureat
Misyjna Olimpiada Znajomości Afrykifinalista, laureat
Olimpiada Wiedzy o Prawiefinalista, laureat
Olimpiada Astronomicznafinalista, laureat
Olimpiada Wiedzy Ekologicznejfinalista, laureat
Olimpiada Lingwistyki Matematycznejfinalista, laureat
Olimpiada „Losy Żołnierza i Dzieje Oręża Polskiego”finalista, laureat
Olimpiada Przedsiębiorczościfinalista, laureat
Olimpiada Wiedzy o Państwie i Prawiefinalista, laureat
Olimpiada z Wiedzy o Planowaniu i Zarządzaniu Karierą Zawodowąfinalista, laureat
Olimpiada Innowacji Technicznych i Wynalazczościfinalista, laureat

Olimpiady międzynarodowe

Poniższa tabela przedstawia sposób uwzględniania w postępowaniu kwalifikacyjnym na te studia osiągnięć w finałach olimpiad międzynarodowych.

nazwa olimpiadyosiągnięcia dające kandydatowi pierwszeństwo na liście rankingowej
Międzynarodowa Olimpiada Biologicznauczestnik, medalista
Międzynarodowa Olimpiada Chemicznauczestnik, medalista
Międzynarodowa Olimpiada Filozoficznauczestnik, medalista
Międzynarodowa Olimpiada Fizycznauczestnik, medalista
Międzynarodowa Olimpiada Geograficznauczestnik, medalista
Międzynarodowa Olimpiada Informatycznauczestnik, medalista
Międzynarodowa Olimpiada Lingwistycznauczestnik, medalista
Międzynarodowa Olimpiada Matematycznauczestnik, medalista
Międzynarodowa Olimpiada Wiedzy o Astronomii i Astrofizyceuczestnik, medalista

Konkursy międzynarodowe i ogólnopolskie

Poniższa tabela przedstawia sposób uwzględniania w postępowaniu kwalifikacyjnym na te studia osiągnięć w konkursach.

nazwa konkursuosiągnięcia dające kandydatowi pierwszeństwo na liście rankingowej
Konkurs Prac Młodych Naukowców Unii Europejskiejlaureat Polskich Eliminacji, uczestnik finałów międzynarodowych, zwycięzca finałów międzynarodowych
Limit miejsc
43
Minimalna liczba osób wpisanych wymagana do uruchomienia studiów
20
Podane wyżej informacje o limitach przyjęć dotyczą wszystkich kandydatów, zarówno tych ubiegających się o przyjęcie na zasadach obowiązujących obywateli polskich jak i tych, którzy ubiegają się o przyjęcie na innych zasadach.
Liczba semestrów
6

Opis programu studiów

Program studiów I stopnia "European Studies: specialisation in European Politics and Society in a Global Context" ma dostarczyć słuchaczom ogólnej wiedzy w zakresie nauk społecznych i humanistycznych. Studia mają charakter interdyscyplinarny, odnoszący się m.in. do takich nauk jak: nauki polityczne, historia, socjologia, ekonomia, prawo, kulturoznawstwo, nauki o politykach publicznych, nauki o bezpieczeństwie. Celem studiów jest poznanie społecznych, politycznych i ekonomicznych podstaw polityk i społeczeństw europejskich w kontekście globalnym. Program przewiduje konieczność uzyskania 180 punktów ECTS, co jest warunkiem ukończenia studiów. Studia odbywają się w języku angielskim. Program nie przewiduje praktyk. Istnieje możliwość wyjazdów zagranicznych w ramach programów Erasmus + oraz CEEPUS.

Profil absolwenta

Absolwenci studiów licencjackich posiadają wiedzę w zakresie procesów społecznych, politycznych, ekonomicznych i kulturowych zachodzących w integrującej się Europie. Są oni bardzo dobrze przygotowani do dalszego zdobywania wiedzy oferowanej w ramach europeistycznych studiów drugiego stopnia. Absolwenci mają kwalifikacje do podjęcia pracy w administracji publicznej, instytucjach krajowych i międzynarodowych, organizacjach pozarządowych, instytucjach i agendach Unii Europejskiej. Wiedza i umiejętności zdobyte w ramach studiów będą również przydatne w pracy w firmach działających na arenie międzynarodowej oraz placówkach kulturalnych, wydawnictwach i środkach masowego przekazu, a także szkolnictwie (po uzyskaniu odpowiednich kwalifikacji).

Dokumenty wymagane przy rejestracji

Wszyscy kandydaci w celu potwierdzenia rejestracji zobowiązani są złożyć następujące dokumenty:
  • skan podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z indywidualnego konta ERK i podpisanego przez kandydata,
  • skan świadectwa dojrzałości polskiej matury lub dyplomu matury międzynarodowej IB, lub świadectwa matury europejskiej EB, lub dokumentu zagranicznego uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku, gdy w terminie rejestracji kandydat nie posiada jeszcze takiego dokumentu, skan wydanego przez odpowiednią instytucję zaświadczenia potwierdzającego uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia w uczelniach każdego typu w państwie, w którego systemie działa instytucja wydająca świadectwo zawierające informacje o uzyskanych wynikach,
  • skan dowodu osobistego lub strony ze zdjęciem z paszportu,
  • dokumenty zagraniczne (oprócz dyplomu IB i świadectwa EB) muszą być opatrzone apostille albo poddane legalizacji,
  • tłumaczenie poświadczone na język polski lub angielski do każdego składanego dokumentu, który został sporządzony w języku innym niż polski lub angielski.

Dokumenty wymagane przy wpisie

Wszyscy kandydaci dokonując wpisu na studia zobowiązani są złożyć następujące dokumenty:
  • oryginał podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z indywidualnego konta ERK i podpisanego przez kandydata, którego skan był przesłany na etapie rejestracji,
  • kserokopia dokumentu potwierdzającego osiągnięcie w ogólnopolskich olimpiadach stopnia centralnego, olimpiadach międzynarodowych oraz konkursach, jeżeli było brane pod uwagę w postępowaniu kwalifikacyjnym (wraz z jego oryginałem do wglądu),
  • fotografia o wymiarach 35 mm × 45 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle, chyba że kandydat posiada elektroniczną legitymację studencką UJ,
  • kserokopia świadectwa dojrzałości polskiej matury lub dyplomu IB, lub świadectwa EB, lub dokumentu zagranicznego uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w Rzeczypospolitej Polskiej (wraz z jego oryginałem do wglądu), a w przypadku, gdy w terminie wpisu kandydat nie posiada jeszcze takiego dokumentu, wydane przez odpowiednią instytucję zaświadczenie potwierdzające uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia w uczelniach każdego typu w państwie, w którego systemie działa instytucja wydająca dokument, zawierające informacje o uzyskanych wynikach wraz z pisemnym oświadczeniem o doręczeniu kserokopii dokumentu (wraz z jego oryginałem do wglądu) w podanym terminie – pod rygorem wydania przez komisję decyzji o odmowie przyjęcia,
  • kserokopia dowodu osobistego lub strony ze zdjęciem z paszportu (wraz z jego oryginałem do wglądu),
  • kserokopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka studiów (obcego) – z wyłączeniem osób, dla których język ten jest językiem ojczystym, lub jeśli nauka w szkole średniej odbywała się w tym języku – lub dokument z jednostki prowadzącej studia potwierdzający, że stopień znajomości języka pozwala na podjęcie studiów,
  • dokumenty zagraniczne (oprócz dyplomu IB i świadectwa EB) muszą być opatrzone apostille albo poddane legalizacji,
  • tłumaczenie poświadczone na język polski lub angielski do każdego składanego dokumentu, który został sporządzony w języku innym niż polski lub angielski,
  • w przypadku wpisu korespondencyjnego – oświadczenie o doręczeniu do wglądu oryginałów dokumentów wymaganych przy wpisie w terminie do 29 września 2017 roku – pod rygorem wydania przez komisję decyzji o odmowie przyjęcia.
Kandydaci posiadający świadectwo maturalne uzyskane poza granicami Polski inne niż świadectwo matury międzynarodowej (IBO) lub matury europejskiej (EB), z wyłączeniem świadectw uzyskanych w państwach członkowskich UE, OECD i EFTA oraz świadectw uznawanych na podstawie umów międzynarodowych  zobowiązani są dostarczyć  dodatkowo następujące dokumenty:
  • decyzja właściwego kuratora oświaty o uznaniu dokumentu zagranicznego za potwierdzający w Rzeczypospolitej Polskiej uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe albo pisemne oświadczenie, w którym kandydat zobowiązuje się do przedłożenia takiej decyzji w terminie nie dłuższym niż do końca pierwszego semestru studiów.
Kandydaci nieposiadający obywatelstwa polskiego  zobowiązani są dostarczyć  dodatkowo następujące dokumenty:
  • kserokopia dokumentu zaświadczającego prawo do podejmowania studiów na zasadach obowiązujących obywateli polskich (wraz z jego oryginałem do wglądu),
  • kserokopia dokumentu poświadczającego posiadanie polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków na okres kształcenia w Polsce albo kserokopia dokumentu Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (wraz z jego oryginałem do wglądu) lub oświadczenie o przystąpieniu do ubezpieczenia w Narodowym Funduszu Zdrowia niezwłocznie po rozpoczęciu kształcenia – w przypadku wpisu korespondencyjnego do przesyłanych dokumentów dołącz oświadczenie, że doręczysz ten dokument w terminie do 29 września 2017 roku – pod rygorem wydania przez komisję decyzji o odmowie przyjęcia,
  • kserokopia zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów (wraz z jego oryginałem do wglądu) – w przypadku wpisu korespondencyjnego lub braku zaświadczenia lekarskiego w chwili dokonywania wpisu, do składanych (lub przesyłanych) dokumentów dołącz oświadczenie, że doręczysz ten dokument w terminie do 29 września 2017 roku – pod rygorem wydania przez komisję decyzji o odmowie przyjęcia.

Opłata rekrutacyjna

Jest opłata rekrutacyjna
tak
Wysokość opłaty
75,00 PLN / 18,00 EUR / 20,00 USD
Kandydat wybiera walutę podczas rejestracji. Raz wybranej waluty nie można zmienić.

Po dokonaniu rejestracji generowany jest unikatowy numer rachunku bankowego, który służy wyłącznie do wnoszenia opłaty rekrutacyjnej za tę rejestrację. Nie należy wnosić na niego żadnych innych opłat (np. czesnego, opłaty za legitymację). Numer rachunku jest dostępny po zalogowaniu w karcie rejestracji.

Najszybszą metodą płatności jest płatność online Paybynet, dostępna w przypadku wybrania płatności w złotówkach (75 PLN) – sprawdź, jakie banki są obsługiwane ». Zachęcamy również do dokonywania wpłat przelewem internetowym, bankowym lub bezpośrednio w Banku PEKAO S.A., księgowanych szybciej niż opłaty wykonywane na poczcie lub innymi metodami.

Wszystkie koszty manipulacyjne ponosi kandydat, w tym opłaty związane ze zwrotem lub przeksięgowaniem błędnie wpłaconych środków.

Dokonując wpłaty w banku zagranicznym należy przed numerem rachunku dodać kod SWIFT: PKOPPLPW.

Opłata za studia

Studia płatne
tak
Opłata za studia
3000 EUR / pierwszy rok

Szczegółowe informacje o opłacie:
  • opłata za 1. rok studiów: 3000 EUR
  • opłata za 2. rok studiów: 3000 EUR
  • opłata za 3. rok studiów: 3000 EUR

Jednostka prowadząca nabór na studia

Poniżej znajdują się dane kontaktowe jednostki, która udziela szczegółowych informacji oraz zajmuje się sprawami administracyjnymi związanymi z procesem naboru na te studia.
Rozwiń »

Jednostka prowadząca wpisy na studia

Poniżej znajdują się dane kontaktowe jednostki, która prowadzi wpisy na studia dla kandydatów przyjętych na te studia.
Zwiń »
Adres
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
ul. Garbarska 7a
31-131 Kraków
Telefon stacjonarny
+48 12 429 61 95
Fax
+48 12 429 61 95
Adres e-mail
ces.office@uj.edu.pl
Strona WWW
www.ces.uj.edu.pl
Godziny otwarcia sekretariatów prowadzących wpisy na studia
3 lipca: 10:00–15:00
4 lipca: 10:00–15:00
5 lipca: 10:00–15:00
6 lipca: 10:00–15:00
7 lipca: 10:00–15:00
10 lipca: 10:00–15:00
11 lipca: 10:00–15:00
12 lipca: 10:00–15:00
13 lipca: 10:00–15:00
14 lipca: 10:00–15:00

Uwaga!

Kandydat ma obowiązek dokonać wpisu w ściśle wyznaczonym terminie opublikowanym w jego indywidualnym koncie ERK. Szczegółowe informacje o miejscu, wyznaczonym dniu i możliwych godzinach dokonania wpisu dostępne są po zalogowaniu do indywidualnego konta ERK w karcie rejestracji w zakładce "wymagane dokumenty" po zatwierdzeniu formularza "dane do wpisu". Niedokonanie wpisu w wyznaczonym terminie będzie skutkować nieprzyjęciem na studia.