Korzystanie z witryny Elektronicznej Rejestracji Kandydatów UJ oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookiesZaakceptuj i zamknij X

Uniwersytet Jagielloński

Elektroniczna Rejestracja Kandydatów

Karta studiów – nabór na rok 2019/2020

oferta studiów oraz zasady kwalifikacji dla cudzoziemców, czyli osób nieposiadających polskiego obywatelstwa

Kierunek
zarządzanie w turystyce i w sporcie
Poziom studiów
drugiego stopnia
Forma studiów
niestacjonarne
Numer naboru
trzeci
Wydział
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
Języki wykładowe
polski

Rekrutacja na te studia będzie prowadzona do wypełnienia limitu przyjęć lub do zakończenia ostatniego naboru.

Informację o terminach kolejnych naborów znajdziesz na stronie www.rekrutacja.uj.edu.pl.

Rejestracja oraz wnoszenie opłat rekrutacyjnych od 09.07.2019 od godz. 18:00 do 01.09.2019
Potwierdzanie rejestracji
Ustalenie ostatecznej listy kan­dydatów uwzględnianych w po­stępowaniu kwali­fikacyjnym w oparciu o wniesione opłaty rekrutacyjne i dokumenty wy­magane przy rejestracji.

do 05.09.2019,  do godz. 12:00
Egzaminy od 10.09.2019 do 11.09.2019

Ważne: jeśli bierzesz udział w rekrutacji na kilka kierunków studiów, gdzie prowadzone są egzaminy wstępne, pamiętaj, że terminy tych egzaminów mogą się pokrywać, szczególnie w przypadku, kiedy są organizowane przez różne zespoły egzaminacyjne. Nie będziemy mogli zorganizować dla ciebie egzaminów w innym terminie.
Ogłoszenie listy rankingowej13.09.2019
Wpisy na studia
Kandydaci przyjęci powinni dokonać wpisu w ściśle wyznaczonym terminie, dostępnym po zalogowaniu do indywidualnego konta ERK w karcie rejestracji w zakładce "wymagane dokumenty" po zatwierdzeniu formularza "dane do wpisu". Niedokonanie wpisu w wyznaczonym terminie będzie skutkować nieprzyjęciem na studia.

od 16.09.2019 do 19.09.2019

Formalne warunki wstępne

Do podjęcia studiów upoważnione są osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych (co najmniej licencjata) na dowolnym kierunku.

Wynik kwalifikacji

Podstawą ustalenia listy rankingowej kandydatów jest wynik rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzającej predyspozycje do podjęcia studiów.

Limit miejsc
2
Minimalna liczba osób wpisanych wymagana do uruchomienia studiów
30
Podana wyżej minimalna liczba osób wpisanych wymagana do uruchomienia studiów dotyczy wszystkich kandydatów, w tym również obywateli polskich.
Liczba semestrów
4

Opis programu

Studia Zarządzanie w turystyce i sporcie oferują blok wiedzy ogólnej z zarządzania oraz dwie ścieżki specjalizacyjne: Zarządzanie w turystyce, Zarządzanie w sporcie. Specjalizacja rozpoczyna się w drugim semestrze studiów.

Przedmioty z zakresu zarządzania i ekonomii zapewniają studentom ogólną wiedzę menedżerską, tworzą podstawy do zajęć specjalizacyjnych oraz umożliwiają absolwentom skuteczne ubieganie się o pracę także w branżach innych niż specjalizacja. Są to przedmioty z zakresu strategii zarządzania, przedsiębiorczości, konkurencji, marketingu, finansów czy prawa. Obok elementów związanych z ogólnie pojętym zarządzaniem odwołują się one także do praktyki sportowej i turystycznej. Dodatkowe przedmioty ogólne (w formie zarówno zajęć obligatoryjnych, jak i fakultatywnych) służą wzmacnianiu kreatywności, umiejętności analitycznych oraz interpersonalnych, realizacji projektów dla otoczenia.

Przedmioty specjalizujące mają formę przede wszystkim fakultetów. Dzięki temu rozwiązaniu studenci poznają specyfikę branży zgodnie z własnymi preferencjami. Specjalizacja Zarządzanie w turystyce proponuje m.in. takie przedmioty, jak: Zarządzanie hotelem, Rynek biur podróży, Zarządzanie w gastronomii, Media społecznościowe w turystyce, Marketing turystyczny, Zarządzanie eventami, Polityka turystyczna, Prawo turystyczne. Natomiast studiując Zarządzanie w sporcie, można wybrać m.in. przedmioty: Konkurencja na rynku sportowym, PR w sporcie, Marketing sportowy, Zarządzanie obiektami sportowymi, Organizacja imprez sportowych, Bezpieczeństwo w sporcie, E-sport. Pełny program studiów dostępny jest na stronie Instytutu Przedsiębiorczości (www.przedsiebiorczosc.uj.edu.pl).

Część fakultetów prowadzona jest przez praktyków – osoby na co dzień pracujące zawodowo w danej branży. Pozostałe zajęcia prowadzone są przez pracowników Instytutu Przedsiębiorczości oraz współpracujących wykładowców uniwersytetów polskich i zagranicznych. Znacząca część zajęć, obok treści teoretycznych oraz metodycznych, obejmuje zagadnienia praktyczne i angażuje studentów w realizację projektów indywidualnych bądź grupowych.

Podstawowym językiem wykładowym jest język polski, choć część programu realizowana jest w języku angielskim – głównie w formie fakultetów (przedmioty: Strategic management, International marketing, Global sport business, E-tourism, Creative tourism, Managing sport organizations in the digital age). Ponadto podczas pierwszych dwóch semestrów prowadzone są zajęcia z zakresu biznesowego języka angielskiego.

Profil absolwenta

Kierunek Zarządzanie w turystyce i w sporcie ma ambicję kształcić menedżerów:

• gotowych do efektywnego zarządzania przedsięwzięciami w zakresie turystyki i sportu z wykorzystaniem nowoczesnych koncepcji oraz instrumentów zarządzania,

• rozumiejących wyzwania współczesnej gospodarki opartej na wiedzy, elastyczności i współpracy,

• o kompetencjach interpersonalnych umożliwiających skuteczną i etyczną współpracę oraz komunikację w zespołach interdyscyplinarnych,

• zdolnych do kreatywnego i innowacyjnego rozwiązywania problemów,

• rozumiejących mechanizmy rynkowe oraz politykę państwa w turystyce i w sporcie,

• potrafiących prowadzić działalność na lokalnym, krajowym i światowym rynku turystycznym i sportowym, w tym także w rzeczywistości wirtualnej,

W zależności od specjalizacji kierunku – Zarządzanie w turystyce bądź Zarządzanie w sporcie – absolwenci są przygotowani do:

• pracy w organizacjach działających na rynku turystycznym (np. w zakresie hotelarstwa, przewozów, rekreacji, gastronomii, organizacji imprez, promocji regionu) na specjalistycznych stanowiskach typu: menedżer ds. sprzedaży, travel sales agent, key account specialist, specjalista ds. turystyki i marketingu, menedżer ds. turystyki, specjalista ds. marketingu, menedżer ds. obsługi klienta, menedżer ds. produktu turystycznego, travel manager, tourism advisor, tours coordinator,

• pracy w organizacjach działających na rynku sportowym (takich jak np. kluby czy związki sportowe, jednostki władz samorządowych i krajowych zajmujące się sportem, organizacje komercyjne sprzedające produkty i usługi sportowe oraz sponsorujące sport) na stanowiskach typu: menedżer ds. marketingu/promocji, menedżer produktu, menedżer zespołu, dyrektor biura, menedżer sekcji, rzecznik prasowy, menedżer szkółki piłkarskiej/klubu fitness,

• pracy w firmach pozostałych sektorów dzięki solidnej uniwersalnej wiedzy menedżerskiej,

• prowadzenia własnej działalności gospodarczej w różnych obszarach,

• podjęcia studiów doktoranckich lub podyplomowych.

Nasi absolwenci to cenieni pracownicy i aktywni członkowie swoich społeczności, żyjący swoimi zainteresowaniami i tworzący wartość dla siebie oraz innych.

Dokumenty wymagane do potwierdzenia rejestracji

Podczas rejestracji na te studia kandydat nie dostarcza dokumentów.

Dokumenty wymagane przy wpisie

Wszyscy kandydaci dokonując wpisu na studia zobowiązani są złożyć następujące dokumenty:
  • podanie o przyjęcie na studia, wydrukowane z indywidualnego konta ERK kandydata i podpisane,
  • kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych uprawniającego do podjęcia studiów drugiego stopnia – z oryginałem do wglądu.
    Dyplom uzyskany poza Polską powinien być opatrzony apostille lub poddany legalizacji, lub należy do niego dołączyć pisemne oświadczenie o dostarczeniu apostille lub legalizacji w terminie do 25 września 2019 roku.
    Jeżeli w dyplomie brak jest informacji o uprawnieniu do kontynuowania kształcenia w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która dyplom wydała, kandydat zobowiązany jest dołączyć potwierdzenie tego uprawnienia.
    Jeżeli w terminie wpisu kandydat nie posiada jeszcze wydanego dokumentu dyplomu, przedstawia wydane przez uczelnię zaświadczenie potwierdzające uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia stopnia w państwie, w którego systemie działa ta uczelnia oraz pisemne oświadczenie o dostarczeniu kopii dyplomu z oryginałem do wglądu w terminie do 25 września 2019 roku.,
  • kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, z wyłączeniem tych osób, których znajomość języka polskiego została potwierdzona w trakcie egzaminu – z oryginałem do wglądu,
  • fotografia o wymiarach 35 mm x 45 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle,
  • podczas wpisu na studia kandydat okazuje do wglądu własny dokument tożsamości. Pełnomocnik reprezentujący kandydata okazuje do wglądu własny dokument tożsamości oraz kopię dokumentu tożsamości kandydata,
  • do każdego dokumentu, który został sporządzony w języku innym niż polski należy dołączyć oryginał poświadczonego tłumaczenia na język polski. Przez tłumaczenie poświadczone rozumie się tłumaczenie uwierzytelnione przez:
    • osobę wpisaną przez Ministra Sprawiedliwości na listę tłumaczy przysięgłych lub
    • osobę zarejestrowaną jako osoba pełniąca funkcję odpowiadającą funkcji tłumacza przysięgłego w Polsce w państwie członkowskim Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii, Liechtensteinie lub Szwajcarii, lub
    • konsula RP właściwego dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie prawnym wydano dokument, lub
    • akredytowane w Polsce przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa, na którego terytorium lub w którego systemie prawnym wydano dokument
    ,
  • w przypadku wpisu korespondencyjnego: pisemne oświadczenie o doręczeniu do wglądu oryginałów dokumentów wymaganych przy wpisie w terminie do 25 września 2019 roku.
Kandydaci nieposiadający obywatelstwa polskiego  zobowiązani są dostarczyć  dodatkowo następujące dokumenty:
  • jeżeli kandydat jest kierowany na studia decyzją ministra: imienne skierowanie wydane przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej lub inną jednostkę upoważnioną przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
    Jeżeli w terminie wpisu kandydat nie posiada skierowania, przedstawia pisemne oświadczenie o jego doręczeniu w terminie do 25 września 2019 roku,
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie:
    • polisy ubezpieczenia zdrowotnego na okres kształcenia w Polsce lub
    • Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego, lub
    • powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego (polski Narodowy Fundusz Zdrowia), lub
    • potwierdzenie pokrycia przez ubezpieczyciela kosztów leczenia na terytorium Polski na minimalną kwotę 30 000 euro
    – z oryginałem do wglądu.
    Jeżeli w terminie wpisu kandydat nie posiada takiego dokumentu, przedstawia pisemne oświadczenie o dostarczeniu jego kopii wraz z oryginałem do wglądu w terminie do 25 września 2019 roku.

Opłata rekrutacyjna

Jest opłata rekrutacyjna
tak
Wysokość opłaty
85,00 PLN / 20,00 EUR / 22,00 USD
Kandydat wybiera walutę podczas rejestracji. Raz wybranej waluty nie można zmienić.

Po dokonaniu rejestracji generowany jest unikatowy numer rachunku bankowego, który służy wyłącznie do wnoszenia opłaty rekrutacyjnej za tę rejestrację. Nie należy wnosić na niego żadnych innych opłat (np. czesnego, opłaty za legitymację). Numer rachunku jest dostępny po zalogowaniu w karcie rejestracji.

Najszybszą metodą płatności jest płatność online Paybynet, dostępna w przypadku wybrania płatności w złotówkach (PLN) – sprawdź, jakie banki są obsługiwane ». Zachęcamy również do dokonywania wpłat przelewem internetowym, bankowym lub bezpośrednio w Banku PEKAO S.A., księgowanych szybciej niż opłaty wykonywane na poczcie lub innymi metodami.

Wszystkie koszty manipulacyjne ponosi kandydat, w tym opłaty związane ze zwrotem lub przeksięgowaniem błędnie wpłaconych środków.

Dokonując wpłaty w banku zagranicznym należy przed numerem rachunku dodać kod SWIFT: PKOPPLPW.

Opłata za studia

Studia płatne
tak
Opłata za studia
4800 PLN / pierwszy rok

Szczegółowe informacje o opłacie:

  • opłata za 1. rok studiów: 4 800 PLN
  • opłata za 2. rok studiów: 4 800 PLN

Opłata za studia wnoszona jest w 8 ratach.

W przypadku osób przyjętych na pierwszy rok studiów pierwszą ratę wysokości 1/8 opłaty za pierwszy rok studiów należy wnieść do 7 dni od dokonania wpisu na studia. Kolejne 7 rat wnoszonych jest miesięcznie od listopada do maja, do 15 dnia każdego miesiąca.

W przypadku kolejnych lat studiów pierwszą ratę w wysokości 1/8 opłaty za dany rok studiów należy wnieść w terminie do dnia 15 października. Kolejne 7 rat wnoszonych jest miesięcznie od listopada do maja, do 15 dnia każdego miesiąca.


Jednostka prowadząca nabór na studia

Poniżej znajdują się dane kontaktowe jednostki, która udziela szczegółowych informacji oraz zajmuje się sprawami administracyjnymi związanymi z procesem naboru na te studia.
Rozwiń »

Jednostka prowadząca wpisy na studia

Poniżej znajdują się dane kontaktowe jednostki, która prowadzi wpisy na studia dla kandydatów przyjętych na te studia.
Zwiń »
Adres
Dział Rekrutacji na Studia
Gołębia 24, pok. 18
31-007 Kraków
Numer telefonu stacjonarnego
+48 12 663 14 01
+48 12 663 14 08
+48 12 663 14 14
+48 12 663 14 41
Fax
+48 12 663 14 43
Adres e-mail
rekrutacja@uj.edu.pl
Strona WWW
www.rekrutacja.uj.edu.pl
Godziny otwarcia sekretariatów prowadzących wpisy na studia
16 września: 08:30–11:00
17 września: 08:30–11:00
18 września: 08:30–11:00
19 września: 08:30–11:00

Uwaga!

Kandydat ma obowiązek dokonać wpisu w ściśle wyznaczonym terminie opublikowanym w jego indywidualnym koncie ERK. Szczegółowe informacje o miejscu, wyznaczonym dniu i możliwych godzinach dokonania wpisu dostępne są po zalogowaniu do indywidualnego konta ERK w karcie rejestracji w zakładce "wymagane dokumenty" po zatwierdzeniu formularza "dane do wpisu". Niedokonanie wpisu w wyznaczonym terminie będzie skutkować nieprzyjęciem na studia.