Korzystanie z witryny Elektronicznej Rejestracji Kandydatów UJ oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookiesZaakceptuj i zamknij X

Uniwersytet Jagielloński

Elektroniczna Rejestracja Kandydatów

Karta studiów – nabór na rok 2019/2020

oferta studiów oraz zasady kwalifikacji dla obywateli polskich

Kierunek
religioznawstwo – interdyscyplinarne studia nad religiami i kulturami świata
Poziom studiów
drugiego stopnia
Forma studiów
stacjonarne
Numer naboru
pierwszy
Wydział
Wydział Filozoficzny
Języki wykładowe
polski
Rejestracja oraz wnoszenie opłat rekrutacyjnych od 04.06.2019 od godz. 12:00 do 14.07.2019
Potwierdzanie rejestracji
Ustalenie ostatecznej listy kan­dydatów uwzględnianych w po­stępowaniu kwali­fikacyjnym w oparciu o wniesione opłaty rekrutacyjne.

do 16.07.2019,  do godz. 12:00
Wprowadzenie do systemu ERK informacji o wynikach studiów wyższych do 16.07.2019,  do godz. 12:00
Ogłoszenie listy rankingowej19.07.2019
Wpisy na studia
Kandydaci przyjęci powinni dokonać wpisu w ściśle wyznaczonym terminie, dostępnym po zalogowaniu do indywidualnego konta ERK w karcie rejestracji w zakładce "wymagane dokumenty" po zatwierdzeniu formularza "dane do wpisu". Niedokonanie wpisu w wyznaczonym terminie będzie skutkować nieprzyjęciem na studia.

od 22.07.2019 do 24.07.2019

jeżeli w powyższym terminie nie zostanie wypełniony limit miejsc, oraz wyniki kwalifikacji kandydatów z listy rezerwowej będą pozwalały na podjęcie decyzji o przyjęciu, to wpisy kolejnej grupy następować będą w terminie

od 25.07.2019 do 26.07.2019

w przypadku powtarzania procedury

od 29.07.2019 do 30.07.2019

W przypadku możliwości kwalifikowania kolejnej grupy kandydatów, wpisy następować będą w terminach jednodniowych następujących po sobie dniach roboczych.

Formalne warunki wstępne

Na studia mogą być przyjęte osoby posiadające dyplom ukończenia studiów wyższych (co najmniej licencjata) na dowolnym kierunku.

Wynik kwalifikacji

Podstawą ustalenia listy rankingowej kandydatów są wyniki postępowania kwalifikacyjnego obliczone w oparciu o następujący element kryteriów kwalifikacji:

nazwa elementu waga
średnia ze studiów 100 %

Tak określony wynik postępowania kwalifikacyjnego jest liczbą z zakresu od 0 do 100, podaną z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

Szczegółowe informacje dotyczące sposobu ustalania wyników z poszczególnych elementów kryteriów kwalifikacji, a także wszystkie pozostałe informacje o zasadach kwalifikacji na studia II stopnia znajdują się na stronie internetowej rekrutacja.uj.edu.pl.

Limit miejsc
80
Zmiana limitu
Limit zmieniony decyzją Rektora z 70
Minimalna liczba osób wpisanych wymagana do uruchomienia studiów
20
Podana wyżej minimalna liczba osób wpisanych wymagana do uruchomienia studiów dotyczy wszystkich kandydatów, w tym również cudzoziemców.
Liczba semestrów
4

Opis programu

Głównym celem studiów religioznawczych II stopnia jest kształcenie ekspertów w zakresie wiedzy o religii w jej kulturowych i społecznych uwarunkowaniach. Nasz program jest otwarty zarówno dla absolwentów studiów religioznawczych I stopnia, jak i osób z licencja-tem w dziedzinie nauk humanistycznych i społecznych. W toku dwuletnich studiów stu-dent/ka zdobędzie:

• pogłębioną wiedzę i rozumienie zjawisk religijnych w kontekście społecznym i kultu-rowym z perspektywy nauk humanistycznych i społecznych;

• umiejętność samodzielnego prowadzenia badań naukowych, w tym twórczego formu-łowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem odpowiednich metod jako-ściowych i ilościowych;

• wiedzę o najważniejszych stanowiskach teoretycznych współczesnego religioznaw-stwa;

• zdolność do wykorzystywania posiadanej wiedzy religioznawczej do diagnozowania i rozwiązywania problemów współczesności.

W toku studiów oferujemy kursy ogólnokierunkowe i fakultatywne związane z badaniami prowadzonymi w Instytucie Religioznawstwa. Współpracują z nami – prowadząc unikalne kursy – wybitni specjaliści z kraju i zagranicy. Indywidualne badania studenci prowadzą w ramach seminariów tematycznych i magisterskich. Nasi studenci mogą również pisać prace „wdrożeniowe” we współpracy z potencjalnymi pracodawcami w ramach programu Paida-gogos Plus.

W programie studiów II stopnia oferowane są cztery specjalizacje:

• Antropologia religii

• Mity i idee religijne

• Religia – kultura – media

• Współczesne problemy religii.

Profil absolwenta

Studia II stopnia służą wykształceniu wysokiej klasy specjalistów przygotowanych do:

• kontynuowania badań naukowych w szkołach doktorskich;

• podjęcia pracy w obszarze nauki, edukacji, kultury i administracji, na stanowiskach wymagających samodzielności, odpowiedzialności i gotowości do podejmowania decyzji, a także pełnienia funkcji kierowniczych, tak na polskim, jak i na zagranicznym rynku pracy, w charakterze specjalisty w zakresie popularyzacji wiedzy i edukacji, doradztwa i ekspertyz w kwestiach związanych z różnorodnością religijną i kulturową oraz zapobieganiem konflik-tom światopoglądowym i ich rozwiązywaniem.

Zajęcia w ramach specjalizacji wyposażają naszych absolwentów w dodatkową wiedzę i umiejętności:

„Antropologia religii”

Absolwent specjalizacji „Antropologia religii" zyskuje umiejętność identyfikowania, opisy-wania i interpretowania zjawisk religijnych w perspektywie kulturowej. Opanowuje warsz-tat badawczy odpowiedni do badania stanu i dynamiki procesów religijnych współczesnego świata. Potrafi dostrzegać różnorodność tradycji i wartości, co stanowi dobry punkt wyjścia do pracy zarówno w dziennikarstwie, jak i edukacji różnych szczebli, czy – w warunkach wielokulturowości – w administracji publicznej. Znajomość mechanizmów rządzących mo-delami symbolicznymi może być również traktowane jako przygotowanie do pracy w bran-żach związanych z reklamą i PR.

Profil absolwenta specjalizacji „Mity i idee religijne”

Ukończenie specjalizacji pozwala na samodzielne prowadzenie badań filologiczno-historycznych w zakresie historii mitów i idei religijnych oraz badań nad przekazami religij-nymi. Zapewnia też dodatkową wiedzę i umiejętności niezbędne do profesjonalnego wyko-nywania zawodu publicysty, krytyka literatury i sztuki, krytyka teatralnego i filmowego, a także do pełnienia funkcji redaktora publikacji o profilu religioznawczym. Uzupełnia też wy-kształcenie osób pracujących w instytucjach zajmujących się dziedzictwem kulturowym oraz w instytucjach edukacyjnych.

Profil absolwenta specjalizacji „Religia, kultura, media”

Student dysponuje umiejętnością nieszablonowego, elastycznego, kreatywnego myślenia o religii i kulturze oraz aktywnego współuczestnictwa w wytwarzaniu wiedzy i oddziaływania na procesy społeczne poprzez różne formy zaangażowania. Absolwenci specjalizacji będą mogli podjąć pracę w instytucjach kultury, mediach, organizacjach pozarządowych, biznesie oraz instytucjach publicznych, których działalność wymaga wysokich kompetencji kulturo-wych, umiejętności analizy informacji oraz jasnej i krytycznej analizy wyników badań.

Profil absolwenta specjalizacji „Współczesne problemy religii”

Absolwenci tej ścieżki specjalizacyjnej przygotowani będą do pracy w środowiskach mniej-szości religijnych, w obszarze działalności organizacji pozarządowych skierowanych na rzecz budowania tolerancji religijnej. Ukończenie ścieżki daje też podstawowe przygotowanie do pracy w mediach w zakresie tematycznym obejmującym współczesne problemy religii. Ścieżka może być także uzupełnieniem wiedzy dla nauczycieli w zakresie problemów religij-nych współczesnego społeczeństwa.

Dokumenty wymagane do potwierdzenia rejestracji

Podczas rejestracji na te studia kandydat nie dostarcza dokumentów.

Dokumenty wymagane przy wpisie

Wszyscy kandydaci dokonując wpisu na studia zobowiązani są złożyć następujące dokumenty:
  • podanie o przyjęcie na studia, wydrukowane z indywidualnego konta ERK kandydata i podpisane,
  • kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych uprawniającego do podjęcia studiów drugiego stopnia – z oryginałem do wglądu.
    Dyplom uzyskany poza Polską powinien być opatrzony apostille lub poddany legalizacji, lub należy do niego dołączyć pisemne oświadczenie o dostarczeniu apostille lub legalizacji w terminie do 25 września 2019 roku.
    Jeżeli w dyplomie brak jest informacji o uprawnieniu do kontynuowania kształcenia w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która dyplom wydała, kandydat zobowiązany jest dołączyć potwierdzenie tego uprawnienia.
    Jeżeli w terminie wpisu kandydat nie posiada jeszcze wydanego dokumentu dyplomu, przedstawia wydane przez uczelnię zaświadczenie potwierdzające uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia stopnia w państwie, w którego systemie działa ta uczelnia oraz pisemne oświadczenie o dostarczeniu kopii dyplomu z oryginałem do wglądu w terminie do 25 września 2019 roku.,
  • kopia wydanego przez uczelnię dokumentu potwierdzającego uwzględniany w postępowaniu wynik studiów wyższych:
    • jeżeli była uwzględniana średnia ocen ze studiów, ocena z egzaminu dyplomowego lub ocena z pracy dyplomowej: kopia odpowiedniej strony w suplemencie do dyplomu lub w transkrypcie wraz ze stroną zawierającą nazwisko i numer dyplomu lub transkryptu lub kopia zaświadczenia zawierającego tę ocenę, wydanego przez ukończoną uczelnię
    • jeżeli była uwzględniana ocena na dyplomie: kopia pierwszej strony dyplomu z wpisanym ogólnym wynikiem studiów lub zaświadczenia zawierającego tę ocenę, wydanego przez ukończoną uczelnię
    – z oryginałem do wglądu,
  • fotografia o wymiarach 35 mm x 45 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle,
  • podczas wpisu na studia kandydat okazuje do wglądu własny dokument tożsamości. Pełnomocnik reprezentujący kandydata okazuje do wglądu własny dokument tożsamości oraz kopię dokumentu tożsamości kandydata,
  • do każdego dokumentu, który został sporządzony w języku innym niż polski należy dołączyć oryginał poświadczonego tłumaczenia na język polski. Przez tłumaczenie poświadczone rozumie się tłumaczenie uwierzytelnione przez:
    • osobę wpisaną przez Ministra Sprawiedliwości na listę tłumaczy przysięgłych lub
    • osobę zarejestrowaną jako osoba pełniąca funkcję odpowiadającą funkcji tłumacza przysięgłego w Polsce w państwie członkowskim Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii, Liechtensteinie lub Szwajcarii, lub
    • konsula RP właściwego dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie prawnym wydano dokument, lub
    • akredytowane w Polsce przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa, na którego terytorium lub w którego systemie prawnym wydano dokument
    .

Opłata rekrutacyjna

Jest opłata rekrutacyjna
tak
Wysokość opłaty
85,00 PLN / 20,00 EUR / 22,00 USD
Kandydat wybiera walutę podczas rejestracji. Raz wybranej waluty nie można zmienić.

Po dokonaniu rejestracji generowany jest unikatowy numer rachunku bankowego, który służy wyłącznie do wnoszenia opłaty rekrutacyjnej za tę rejestrację. Nie należy wnosić na niego żadnych innych opłat (np. czesnego, opłaty za legitymację). Numer rachunku jest dostępny po zalogowaniu w karcie rejestracji.

Najszybszą metodą płatności jest płatność online Paybynet, dostępna w przypadku wybrania płatności w złotówkach (PLN) – sprawdź, jakie banki są obsługiwane ». Zachęcamy również do dokonywania wpłat przelewem internetowym, bankowym lub bezpośrednio w Banku PEKAO S.A., księgowanych szybciej niż opłaty wykonywane na poczcie lub innymi metodami.

Wszystkie koszty manipulacyjne ponosi kandydat, w tym opłaty związane ze zwrotem lub przeksięgowaniem błędnie wpłaconych środków.

Dokonując wpłaty w banku zagranicznym należy przed numerem rachunku dodać kod SWIFT: PKOPPLPW.

Opłata za studia

Studia płatne
nie

Jednostka prowadząca nabór na studia

Poniżej znajdują się dane kontaktowe jednostki, która udziela szczegółowych informacji oraz zajmuje się sprawami administracyjnymi związanymi z procesem naboru na te studia.
Rozwiń »

Jednostka prowadząca wpisy na studia

Poniżej znajdują się dane kontaktowe jednostki, która prowadzi wpisy na studia dla kandydatów przyjętych na te studia.
Zwiń »
Adres
Instytut Religioznawstwa
ul. Grodzka 52, pok. 11
31-044 Kraków
Numer telefonu stacjonarnego
+48 12 663 17 79
Fax
+48 12 663 17 46
Adres e-mail
e.szyjewska@uj.edu.pl
Strona WWW
www.religioznawstwo.uj.edu.pl
Godziny otwarcia sekretariatów prowadzących wpisy na studia
22 lipca: 10:00–14:00
23 lipca: 10:00–14:00
24 lipca: 10:00–14:00
25 lipca: 10:00–14:00
26 lipca: 10:00–14:00
29 lipca: 10:00–14:00
30 lipca: 10:00–14:00

Uwaga!

Kandydat ma obowiązek dokonać wpisu w ściśle wyznaczonym terminie opublikowanym w jego indywidualnym koncie ERK. Szczegółowe informacje o miejscu, wyznaczonym dniu i możliwych godzinach dokonania wpisu dostępne są po zalogowaniu do indywidualnego konta ERK w karcie rejestracji w zakładce "wymagane dokumenty" po zatwierdzeniu formularza "dane do wpisu". Niedokonanie wpisu w wyznaczonym terminie będzie skutkować nieprzyjęciem na studia.