Korzystanie z witryny Elektronicznej Rejestracji Kandydatów UJ oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookiesZaakceptuj i zamknij X

Uniwersytet Jagielloński

Elektroniczna Rejestracja Kandydatów

Karta studiów – nabór na rok 2017/2018

dla obywateli polskich oraz osób nieposiadających obywatelstwa polskiego, ale ubiegających się o przyjęcie na studia na zasadach obowiązujących obywateli polskich

Kierunek
zarządzanie publiczne
Typ studiów
pierwszego stopnia
Tryb studiów
stacjonarne
Wydział
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
Języki wykładowe
polski
Rejestracja oraz wnoszenie opłat rekrutacyjnychKandydaci posiadający maturę zagraniczną (inną niż IB lub EB)

od 23.05.2017 od godz. 12:00 do 18.06.2017

Kandydaci posiadający maturę: polską (nową lub egzamin dojrzałości), międzynarodową IB, europejską EB

od 23.05.2017 od godz. 12:00 do 06.07.2017

Potwierdzanie rejestracji
Ustalenie ostatecznej listy kan­dydatów uwzględnianych w po­stępowaniu kwali­fikacyjnym w oparciu o  wniesione opłaty rekrutacyjne.

Kandydaci posiadający maturę zagraniczną (inną niż IB lub EB)

do 20.06.2017,  do godz. 12:00

Kandydaci posiadający maturę: polską (nową lub egzamin dojrzałości), międzynarodową IB, europejską EB

do 10.07.2017,  do godz. 12:00
Wprowadzanie do systemu ERK wyników matury oraz osią­gnięć w olimpia­dach i konkursach do 09.07.2017,  do godz. 12:00

UWAGA: Kandydaci posiadający maturę zagraniczną (inną niż IB lub EB): dokumenty potwierdzające uzyskane wyniki maturalne należy dostarczyć do 30.06.2017, do godz. 12:00 do Działu Rekrutacji na Studia UJ.

UWAGA: Zaświadczenia o posiadanych osiągnięciach w konkursach uprawniających do podjęcia studiów należy dostarczyć do 07.07.2017, do godz. 12:00 do Działu Rekrutacji na Studia UJ.

UWAGA: Kandydaci posiadający zaświadczenia o wynikach CEW z lat poprzednich oraz kandydaci spełniający warunki art. 44zzp ustawy o systemie oświaty: dokumenty potwierdzające uzyskane wyniki należy dostarczyć do 07.07.2017, do godz. 12:00 do Działu Rekrutacji na Studia UJ.
Ogłoszenie listy rankingowej14.07.2017
Wpisy na studia
Kandydaci przyjęci powinni dokonać wpisu w ściśle wyznaczonym terminie, dostępnym po zalogowaniu do indywidualnego konta ERK w karcie rejestracji w zakładce "wymagane dokumenty" po zatwierdzeniu formularza "dane do wpisu". Niedokonanie wpisu w wyznaczonym terminie będzie skutkować nieprzyjęciem na studia.

od 17.07.2017 do 20.07.2017

jeżeli w powyższym terminie nie zostanie wypełniony limit miejsc, oraz wyniki kwalifikacji kandydatów z listy rezerwowej będą pozwalały na podjęcie decyzji o przyjęciu, to wpisy kolejnej grupy następować będą w terminie

od 21.07.2017 do 24.07.2017

w przypadku powtarzania procedury

od 25.07.2017 do 26.07.2017

W przypadku możliwości kwalifikowania kolejnej grupy kandydatów, wpisy następować będą w terminach jednodniowych następujących po sobie dniach roboczych.

Kryteria formalne

Do podjęcia studiów upoważnione są osoby posiadające świadectwo dojrzałości albo inny dokument uznany za równoważny polskiemu świadectwu dojrzałości.

Wynik kwalifikacji

Podstawą ustalenia listy rankingowej kandydatów są wyniki postępowania kwalifikacyjnego obliczone w oparciu o uzyskane przez kandydatów wyniki przedmiotowe, uwzględniane zgodnie z poniższą tabelą:

nazwa przedmiotu kwalifikacyjnego waga wyniku przedmiotowego
grupa 1
uwzględniane 2 wyniki przed­mio­towe
filozofia 1
geografia 1
historia 1
informatyka 1
język angielski 1
język polski 1
matematyka 1
wiedza o społeczeństwie 1

Wynik postępowania kwalifikacyjnego jest sumą 2 wyników przedmiotowych wybranych z grupy w sposób najkorzystniejszy dla kandydata, pomnożonych przez odpowiadające danym przedmiotom wagi, podzieloną przez 2 – sumę największych wag w grupie. Tak określony wynik postępowania kwalifikacyjnego jest liczbą z zakresu od 0 do 100, obliczaną i podawaną z do­kład­nością do dwóch miejsc po przecinku.

W przypadku egzaminu maturalnego (tzw. nowej polskiej matury 2002-2017) uwzględniane są wyłącznie egzaminy z części pisemnej, a wyniki z przedmiotów zdawanych na poziomie podstawowym dzielone są przez 2, natomiast z przedmiotów zdawanych na poziomie rozszerzonym uwzględniane są wprost.

Brak jakiegokolwiek wyniku przedmiotowego powoduje przyznanie 0 punktów z danego przedmiotu, lecz nie pozbawia kandydata prawa ubiegania się o przyjęcie na studia.

Szczegółowe informacje dotyczące sposobu ustalania wyników przedmiotowych dla kandydatów odpowiednio do rodzaju posiadanej przez nich matury oraz poziomu zdawanych egzaminów maturalnych, a także wszystkie pozostałe informacje o zasadach kwalifikacji na studia I stopnia i jednolite magisterskie znajdują się na stronie internetowej http://www.rekrutacja.uj.edu.pl.

Olimpiady ogólnopolskie

Poniższa tabela przedstawia sposób uwzględniania w postępowaniu kwalifikacyjnym na te studia osiągnięć w eliminacjach stopnia centralnego olimpiad ogólnopolskich.

nazwa olimpiadyosiągnięcia dające kandydatowi maksymalny wynik kwalifikacji
Olimpiada Filozoficznafinalista, laureat
Olimpiada Geograficznafinalista, laureat
Olimpiada Historycznafinalista, laureat
Olimpiada Informatycznafinalista, laureat
Olimpiada Języka Angielskiegofinalista, laureat
Olimpiada Literatury i Języka Polskiegofinalista, laureat
Olimpiada Matematycznafinalista, laureat
Olimpiada Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnymfinalista, laureat
Olimpiada Wiedzy Ekonomicznejfinalista, laureat
Olimpiada Wiedzy Elektrycznej i Elektronicznejfinalista, laureat
Olimpiada Wiedzy Geodezyjnej i Kartograficznejfinalista, laureat
Olimpiada Wiedzy Technicznejfinalista, laureat
Europejska Olimpiada Społeczno-Prawnafinalista, laureat
Misyjna Olimpiada Znajomości Afrykifinalista, laureat
Olimpiada Wiedzy o Prawiefinalista, laureat
Olimpiada Wiedzy Ekologicznejfinalista, laureat
Olimpiada Lingwistyki Matematycznejfinalista, laureat
Olimpiada „Losy Żołnierza i Dzieje Oręża Polskiego”finalista, laureat
Olimpiada Przedsiębiorczościfinalista, laureat
Olimpiada Wiedzy o Państwie i Prawiefinalista, laureat
Olimpiada z Wiedzy o Planowaniu i Zarządzaniu Karierą Zawodowąfinalista, laureat
Olimpiada Innowacji Technicznych i Wynalazczościfinalista, laureat

Olimpiady międzynarodowe

Poniższa tabela przedstawia sposób uwzględniania w postępowaniu kwalifikacyjnym na te studia osiągnięć w finałach olimpiad międzynarodowych.

nazwa olimpiadyosiągnięcia dające kandydatowi maksymalny wynik kwalifikacji
Międzynarodowa Olimpiada Filozoficznauczestnik, medalista
Międzynarodowa Olimpiada Geograficznauczestnik, medalista
Międzynarodowa Olimpiada Informatycznauczestnik, medalista
Międzynarodowa Olimpiada Lingwistycznauczestnik, medalista
Międzynarodowa Olimpiada Matematycznauczestnik, medalista

Konkursy międzynarodowe i ogólnopolskie

Poniższa tabela przedstawia sposób uwzględniania w postępowaniu kwalifikacyjnym na te studia osiągnięć w konkursach.

nazwa konkursuosiągnięcia dające kandydatowi maksymalny wynik kwalifikacji
Konkurs Prac Młodych Naukowców Unii Europejskiejlaureat Polskich Eliminacji, uczestnik finałów międzynarodowych, zwycięzca finałów międzynarodowych
Konkurs Wiedzy o Uniwersytecie Jagiellońskim*laureat
Limit miejsc
120
Minimalna liczba osób wpisanych wymagana do uruchomienia studiów
25
Podana wyżej minimalna liczba osób wpisanych wymagana do uruchomienia studiów dotyczy wszystkich kandydatów, w tym również osób ubiegających się o przyjęcie na zasadach innych niż dotyczące obywateli polskich.
Liczba semestrów
6

Opis programu studiów

Celem studiów jest dostarczenie wiedzy z dziedziny nauk humanistycznych, rozwijanie kompetencji społecznych oraz umiejętności umożliwiających wykonywanie zadań z zakresu zarządzania i polityki publicznej w instytucjach społecznych, organizacjach publicznych, w szczególności na wszystkich szczeblach administracji rządowej i samorządowej, jak również organizacjach międzynarodowych, podmiotach ekonomii społecznej i organizacjach pozarządowych.

ZARZĄDZANIE PUBLICZNE jest innowacyjnym kierunkiem, należy do grupy strategicznych z punktu widzenia rozwoju społeczno-ekonomicznego kraju, w szczególności mając na uwadze kwestie społeczne i potrzebę kształcenia pracowników kadr publicznych, zorientowanych na wartości i rozumiejących potrzeby i oczekiwania społeczne.

Program kształcenia na kierunku ZARZĄDZANIE PUBLICZNE, w ramach nauk humanistycznych realizowany jest w duchu fundamentalnych zasad, do których należą przede wszystkim: wolność nauczania, swoboda głoszenia poglądów, poszukiwanie prawdy i przekazywanie swoich dokonań następnym pokoleniom, jak również solidarność społeczna, poczucie wspólnoty i służby publicznej. Zarządzanie publiczne opiera się na ideach i wartościach, które na pierwszym miejscu stawiają człowieka i jego dobro w organizacji.

Podstawę programu stanowi proces dydaktyczny oraz prowadzenie badań naukowych przy współpracy z krajowymi i zagranicznymi ośrodkami akademickimi, organizacjami eksperckimi, partnerami biznesowymi, jednostkami sektora publicznego, organizacjami pozarządowymi i podmiotami ekonomii społecznej.

Wykaz modułów kształcenia z ich przyporządkowaniem do poszczególnych semestrów, przypisanymi do modułów punktami ECTS, określeniem rodzaju i wymiaru zajęć dydaktycznych, wskazaniem modułów obowiązkowych oraz podlegających wyborowi przez studenta, określeniem rodzaju oceny podsumowującej w module kształcenia znajduje się na stronie www.isp.uj.edu.pl/studia Sylabusy są umieszczone w Internecie, w systemie USOS www.usosweb.uj.edu.pl

Wyróżnienia

Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej po dokonaniu oceny instytucjonalnej przyznała Wydziałowi Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ ocenę wyróżniającą.

Studencki ruch naukowy

Koło Naukowe MERITUM; Koło Naukowe INNOWATORZY ZARZĄDZANIA; Koło Naukowe FOCUS.

Możliwości wyjazdów zagranicznych

W ramach program Erasmus+ można wyjechać do Universität Konstanz, University of Salamanca, University of Murcia, L’ Universita di Milano-Bicocca, University of Rijeka, Szent István University, Bahcesehir University, Aleksandro Stulginskio Universitetas, Europa-Universität Viadrina.

Suma ECTS przewidziana programem

Suma ECTS przewidziana programem to 180.

Profil absolwenta

Studia na kierunku ZARZĄDZANIE PUBLICZNE kształcą ludzi wrażliwych, odpowiedzialnych, mających szerokie horyzonty intelektualne oraz w sposób szczególny przestrzegających zasady moralne, jak również odnoszących się w swej pracy do wartości humanistycznych.

Absolwenci oprócz pogłębionej wiedzy, nabywają również umiejętności menadżerskie. Studia pozwalają także na kształtowanie postaw przedsiębiorczych w organizacjach publicznych i sferze społecznej, na odgrywanie roli lidera zmian w organizacjach, wspólnotach i społecznościach lokalnych.

Program studiów umożliwia pogłębienie wiedzy i umiejętności potrzebnych do podjęcia pracy w organizacjach publicznych (organach administracji rządowej, samorządowej wszystkich szczebli, instytucjach edukacyjnych, ochrony zdrowia, agencjach państwowych i funduszach celowych organach kontroli państwowej i ochrony prawa itd.) organizacjach pozarządowych (fundacjach, stowarzyszeniach) i podmiotach ekonomii społecznej.

Program kształtuje także umiejętności pozwalające na zakładanie własnych organizacji, działających w sferze społecznej (organizacji pozarządowych, spółdzielni, spółek non-profit)

Ścieżki rozwoju zawodowego

Studia na kierunku ZARZĄDZANIE PUBLICZNE kształcą liderów i przywódców, kierowników i menadżerów dla organizacji publicznych i pozarządowych, zarówno polskich, jak i funkcjonujących w realiach Unii Europejskiej. Pozwalają poznać i zrozumieć wyzwania współczesnego świata, nabyć wyjątkowe umiejętności w zakresie metod, technik i instrumentów zarządzania w organizacjach publicznych i pozarządowych. Studia nie tylko wzbogacają o niezbędną wiedzą pozwalającą na rozwiązywanie problemów związanych z działalnością organizacji sektora publicznego ale także kształtują określone wartości i wrażliwość społeczną.

Możliwości podjęcia dalszych studiów

Po zakończeniu kolejnych stopni studiów istnieje możliwość podjęcia pracy zawodowej i aktualizacji swojej wiedzy w ramach studiów podyplomowych, a po ukończeniu studiów drugiego stopnia możliwe jest kontynuowanie nauki na studiach doktoranckich (III stopnia).

Znajomość języków po zakończeniu studiów

Język angielski, poziom B2

Dokumenty wymagane przy rejestracji

Podczas rejestracji na te studia kandydat nie dostarcza dokumentów.

Dokumenty wymagane przy wpisie

Wszyscy kandydaci dokonując wpisu na studia zobowiązani są złożyć następujące dokumenty:
  • podanie o przyjęcie na studia wydrukowane z indywidualnego konta ERK i podpisane przez kandydata,
  • kserokopia dokumentu potwierdzającego osiągnięcie w ogólnopolskich olimpiadach stopnia centralnego, olimpiadach międzynarodowych oraz konkursach, jeżeli było brane pod uwagę w postępowaniu kwalifikacyjnym (wraz z jego oryginałem do wglądu),
  • fotografia o wymiarach 35 mm × 45 mm bez nakrycia głowy na jasnym tle, chyba że kandydat posiada elektroniczną legitymację studencką UJ,
  • kserokopia świadectwa dojrzałości polskiej matury lub dyplomu IB, lub świadectwa EB, lub dokumentu zagranicznego uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w Rzeczypospolitej Polskiej (wraz z jego oryginałem do wglądu), a w przypadku, gdy w terminie wpisu kandydat nie posiada jeszcze takiego dokumentu, wydane przez odpowiednią instytucję zaświadczenie potwierdzające uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia w uczelniach każdego typu w państwie, w którego systemie działa instytucja wydająca dokument, zawierające informacje o uzyskanych wynikach wraz z pisemnym oświadczeniem o doręczeniu kserokopii dokumentu (wraz z jego oryginałem do wglądu) w podanym terminie – pod rygorem wydania przez komisję decyzji o odmowie przyjęcia,
  • kserokopia dowodu osobistego lub strony ze zdjęciem z paszportu (wraz z jego oryginałem do wglądu),
  • tłumaczenie poświadczone na język polski do każdego składanego dokumentu (oprócz dyplomu IB), który został sporządzony w języku innym niż polski.
Kandydaci posiadający świadectwo maturalne uzyskane poza granicami Polski inne niż świadectwo matury międzynarodowej (IBO) lub matury europejskiej (EB)  zobowiązani są dostarczyć  dodatkowo następujące dokumenty:
  • dokumenty zagraniczne (oprócz dyplomu IB i świadectwa EB) muszą być opatrzone apostille albo poddane legalizacji.
Kandydaci posiadający świadectwo maturalne uzyskane poza granicami Polski inne niż świadectwo matury międzynarodowej (IBO) lub matury europejskiej (EB), z wyłączeniem świadectw uzyskanych w państwach członkowskich UE, OECD i EFTA oraz świadectw uznawanych na podstawie umów międzynarodowych  zobowiązani są dostarczyć  dodatkowo następujące dokumenty:
  • decyzja właściwego kuratora oświaty o uznaniu dokumentu zagranicznego za potwierdzający w Rzeczypospolitej Polskiej uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe albo pisemne oświadczenie, w którym kandydat zobowiązuje się do przedłożenia takiej decyzji w terminie nie dłuższym niż do końca pierwszego semestru studiów.
Kandydaci nieposiadający obywatelstwa polskiego  zobowiązani są dostarczyć  dodatkowo następujące dokumenty:
  • kserokopia dokumentu (wraz z jego oryginałem do wglądu) potwierdzającego znajomość języka polskiego – nie dotyczy kandydatów przystępujących do rozmowy kwalifikacyjnej,
  • kserokopia dokumentu zaświadczającego prawo do podejmowania studiów na zasadach obowiązujących obywateli polskich (wraz z jego oryginałem do wglądu),
  • kserokopia dokumentu poświadczającego posiadanie polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków na okres kształcenia w Polsce, albo kserokopia dokumentu Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (wraz z jego oryginałem do wglądu), lub oświadczenie o przystąpieniu do ubezpieczenia w Narodowym Funduszu Zdrowia niezwłocznie po rozpoczęciu kształcenia lub dołącz oświadczenie, że doręczysz ten dokument w terminie do 29 września 2017 roku – pod rygorem wydania przez komisję decyzji o odmowie przyjęcia,
  • kserokopia zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów (wraz z jego oryginałem do wglądu) lub dołącz oświadczenie, że doręczysz ten dokument w terminie do 29 września 2017 roku – pod rygorem wydania przez komisję decyzji o odmowie przyjęcia.

Opłata rekrutacyjna

Jest opłata rekrutacyjna
tak
Wysokość opłaty
75,00 PLN / 18,00 EUR / 20,00 USD
Kandydat wybiera walutę podczas rejestracji. Raz wybranej waluty nie można zmienić.

Po dokonaniu rejestracji generowany jest unikatowy numer rachunku bankowego, który służy wyłącznie do wnoszenia opłaty rekrutacyjnej za tę rejestrację. Nie należy wnosić na niego żadnych innych opłat (np. czesnego, opłaty za legitymację). Numer rachunku jest dostępny po zalogowaniu w karcie rejestracji.

Najszybszą metodą płatności jest płatność online Paybynet, dostępna w przypadku wybrania płatności w złotówkach (75 PLN) – sprawdź, jakie banki są obsługiwane ». Zachęcamy również do dokonywania wpłat przelewem internetowym, bankowym lub bezpośrednio w Banku PEKAO S.A., księgowanych szybciej niż opłaty wykonywane na poczcie lub innymi metodami.

Wszystkie koszty manipulacyjne ponosi kandydat, w tym opłaty związane ze zwrotem lub przeksięgowaniem błędnie wpłaconych środków.

Dokonując wpłaty w banku zagranicznym należy przed numerem rachunku dodać kod SWIFT: PKOPPLPW.

Opłata za studia

Studia płatne
nie

Jednostka prowadząca nabór na studia

Poniżej znajdują się dane kontaktowe jednostki, która udziela szczegółowych informacji oraz zajmuje się sprawami administracyjnymi związanymi z procesem naboru na te studia.
Rozwiń »

Jednostka prowadząca wpisy na studia

Poniżej znajdują się dane kontaktowe jednostki, która prowadzi wpisy na studia dla kandydatów przyjętych na te studia.
Zwiń »
Adres
Instytut Spraw Publicznych
ul. Łojasiewicza 4, pok. 3.323
30-348 Kraków
Telefon stacjonarny
+48 12 664 58 30
Fax
+48 12 664 58 52
Adres e-mail
isp@uj.edu.pl
Strona WWW
www.isp.uj.edu.pl
Godziny otwarcia sekretariatów prowadzących wpisy na studia
17 lipca: 09:30–14:30
18 lipca: 09:30–14:30
19 lipca: 09:30–14:30
20 lipca: 09:30–14:30
21 lipca: 09:30–14:30
24 lipca: 09:30–14:30
25 lipca: 09:30–14:30
26 lipca: 09:30–14:30

Uwaga!

Kandydat ma obowiązek dokonać wpisu w ściśle wyznaczonym terminie opublikowanym w jego indywidualnym koncie ERK. Szczegółowe informacje o miejscu, wyznaczonym dniu i możliwych godzinach dokonania wpisu dostępne są po zalogowaniu do indywidualnego konta ERK w karcie rejestracji w zakładce "wymagane dokumenty" po zatwierdzeniu formularza "dane do wpisu". Niedokonanie wpisu w wyznaczonym terminie będzie skutkować nieprzyjęciem na studia.